keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Pahat sanat koittaa päästä ihosi alle ja sä toivot että oisit luodinkestävä

Jokainen varmaan arvostelee jotain ihmistä ainakin joskus. Itsekkin myönnän, että olen arvostellut ihmisiä tutustumatta heihin ensin kunnolla. Millan myötä tämä paha tapa on oikeastaan jäänyt kokonaan.

Me ollaan Millan kanssa, tai oikeestaan mä kohtaan arvostelua vähän liianki usein. Busseissa, puistossa, metrossa, kauppassa, oikeastaan vähän joka puolella. Aina mä olen tehnyt jotain väärin, jonkun tuntemattoman mielestä. Saan aika paljon pahoja mulkoiluja, pyrin siihen etten välittäisi niistä, mutta joskus illalla etenkin jos sattuu olemaan yksin alkaa miettiä onko niissä sittenkin jotain perää...

Lähiaikoina yleisempiä asioita, mistä olen kuullut pahaa puhetta selkäni takana. Ja siis oikeasti kuullut! Jos välttämättä haluavat puhua niin volumea pikkuisen hiljemmalle kiitos. Mutta aiheista ehkä yleisin on se, että olen niin nuori! Se, että en ole ollut kunnolla töissä koulun jälkeen on monelle todella paha paikka. Se on aika jännä, koska eiväthän he edes tunne minua. Milla ilmeisesti jää jostain paitsi, sen takia etten ole ollut vakituisessa työpaikassa ennen lapsen saantia!?!?

Joskus en osaa pukea lastani oikein. "Nykynuoret eivät osaa edes lapsia pukea" oli viimeisin lause jonka kuulin viimeksi bussissa ollessani. Lisäksi pahaa mulkoilua päälle. Todella toivon, että tällä kommentin heittäneellä ihmisellä on lapsia! Ovat ainakin he hyvin olleet aina puettuina! Millalla oli pipo ja hanskat, kengät, haalari ja huivikin. Ehkä hän ei pitänyt mustasta piposta missä lukee Millan nimi tai oranssista haalarista. Olisin halunnut tietää kuinka lapsi pitää pukea ulos, mutta päätin olla hiljaa siinä tilanteessa.

Toisinaan Millalla saattaa olla karjalanpiirakka, pipari, leipäpala, suklaapatukka tai jotakin pientä naposteltavaa vaunuissa. Etenkin se pipari tai suklaapatukka saa osakseen kommentteja liiallisesta sokerin syöttämisestä pienelle viattomalle lapselle.

Raskausmahani alkaa pikkuhiljaa näkyä jo sillä tavalla, että tuntemattomat ihmisetkin huomaavat minun olevan raskaana. Tässä asiassa en ole ajatellut näiden ihmettelevien ihmisen mielestä tarpeeksi Millaa. Milla jää ilmeisesti jostain paitsi, kun ei saa olla ainut lapsi pidempään. Mutta eihän toka lapsi saa koskaan olla ainut lapsi?!

Ehkä mä olen huono äiti tai sitten en. Jokainen päättäkööt sen itse. Yritän parhaani mukaan olla välittämättä muiden mielipiteistä. Mutta toistaiseksi Milla ei ole vielä valittanut ja kiintymyksestä minuun huomaa, että kyllä hän vielä ainakin minua tarvitsee. Rakkautta ja suojaa häneltä ei tule koskaan puuttumaan!

2 kommenttia:

  1. meitä ihmisiä on monenlaisia....kaikki ei mahdu junaan osa jää asemalle sanonnan mukaan!! joskus on oltava ylpeä äiti eikä välitettävä muiden puheista tai katseista!! tottakait kaikilla on oma mielipide ja usein ne huonot mielipiteet sanotaan ääneen....pää suorana vaan tulevaisuuteen...rakkautta riittä<3<3

    VastaaPoista
  2. Mie olen varmaan kaks kertaa huonompi äiti! Neljä lasta pienillä ikäeroilla ja töitä ei ole keritty tekemään... Pää pystyyn olet Millalle just se oikea ja paras äiti. <3

    VastaaPoista